הסכמי פרישה

הסכמי פרישה, ובעיקר הסכמי פרישה מוקדמת, הינה מציאותם של עובדים רבים – הן מחמת קיצוצים במקום העבודה והן בשל רצון העובד לפרוש לפני גיל הפנסיה בשל שחיקה, מיצוי או  מצב בריאותי.

כאשר ההנהלה מבקשת להוציא לפרישה מוקדמת קבוצת עובדים, לעיתים ועד העובדים במקום העבודה, אחראי על השגת תנאי פרישה קולקטיבים.

יחד עם זאת, במקומות רבים לא קיים ועד המייצג את העובדים בנושאים אלו, או בכלל. כמו כן, ייתכן מצב בו עובד בודד יוצא לפרישה מוקדמת וועד העובדים אינו מקדם את ענייניו הפרטיים. במקרים אלו, על העובדים להתמודד באופן אישי עם הדאגה לתנאי פרישתם.

מהו הסכם פרישה? הסכם בין המעביד ובין עובד או עובדים מסוימים או כלל העובדים, בעניין תנאי פרישתם מהעבודה.

מדוע חשוב לקבל ייעוץ מקצועי לפני חתימה על הסכם פרישה? החלטות המתקבלות בהסכם פרישה הינן בלתי הפיכות. בפרישה מוקדמת, בחברה הישראלית ובמצב המשק הכלכלי, יתקשה אדם מבוגר, באופן יחסי, למצוא עבודה חלופית. לפיכך, מרכיבי הסכם הפרישה – עשויים לקבוע את רמת חייו ואפשרויותיו של אותו עובד. יתר על כן, באם עובד מיוצג על-ידי עורך דין הבקיא בהסכמי פרישה, הוא יוכל לוודא כי כלל זכויותיו בהתאם לדיני העבודה, ממומשות – לרבות פיצויי פיטורים, פדיון ימי חופשה וימי מחלה, כספי קרנות ההשתלמות וקרנות הפנסיה. יתרה מזאת, תנאי פרישתו של עובד הנעזר בעורך דין, יהיו פעמים רבות טובים יותר – הגמלה החודשית, הבסיס לחישובה, מועד התחלתה, מענקי פרישה, "חודשי הסתגלות" וכיו"ב תנאים – להם ידאג עורך הדין.

למשרד עורכי דין אלנקווה ושות', היכרות וניסיון רב עם הסכמי פרישה. אנו מלווים עובדים מהעת שקיבלו הודעה על "פרישתם המוקדמת" או החליטו בעצמם על פרישה כזו ועד להשגת הסכם פרישה ממצה ומיטיב. אם גם אתם מבקשים לקבל ייעוץ משפטי באשר לזכויותיכם בעת פרישה או פרישה מוקדמת ומעוניינים לקבל ליווי וסיוע מקצועיים בעת גיבוש "הסכם פרישה", פנו אלינו לצורך קבלת ייעוץ מפורט ומותאם אישית.

פנה/פני אלינו לתאום פגישה, על מנת שתקבל/י החלטה מושכלת ונכונה באשר לטיפול המיטבי בעניינך.